Tuesday 29 November 2011

Ghost Buster

Takda mood ah nak cita sekarang. Sorry ah eh. :/ Sebab................. Facebook 23222 lancau pergi tolak RM3 ringgit aku!! Haih! Ni yg nak pergi naik moto rempit jap pergi saman 23226 , celah belah perburitan mana tah dia dapat nombor aku ni. Pokemon nenek kau aaaaaaaaah :'( Tengah sedih ni sedih ni! Kau tau tak? Mesti ah xtau, byk mulut plak aku. Hmm point aku kan, dah la ada 702. Banyak kan banyak kan!? Semalam aku takda kredit, pastu suruh lah adik kesayangan aku yg comel buncit eeeeeeeeeee -_-, apahal aku puji dia. Well esok birthday dia actually. Kk potong stim plak! Dia lah yg bagi idea nak amik topup guna point tu. Aku amik lah sebanyak yg mungkin. Dah excited terlebih ah ni. First amik 100 = rm1. Kay dah hbs guna. Amik lah 500 = rm5. Pastu call call orang, tinggal rm3. Memang tepat-tepat wa cakap lu! Part ni haaa yg mcm sial sikit. Kay, ttbe keluar ah msg from 23222. "R3 dicaj kerana anda melanggan Facebook. Sekarang anda boleh menghantar foto blalablablba...".Babipxkicibabikentot argh! Zaman bila plak aku melanggan bagai ni kimak sial. Amik kau. Tak puas lagi ni. Masa tu terus hilang mood aku nak cite hantu. Asdfghjkl :@

Sabar Nina sabar. Aku mak-maki caci-caci hina-hina bukannya dia tahu pon. -______-
K dah ah da. Malas nak tambah dosa. Dah sebaldi dah ni mencaci bagai. Okaykay, nak cite ni pasal hantu.... nak dengar tak?

K sebelum korang baca. Makesure dekat sebelah korang ada Yasin pastu bantal peluk tau! Yang dekat kereta tu tgh baca, pakai seatbelt! Kot kot terkejut ke tetibe break ke bila baca ni. Hokhok. K baca bismillahirrahmanirrahim. 




Seram tak? Hahhaha confirm nanti sebelum tido korang dkt atas katil an an annnnnnn terbayang-bayang benda ni. He he he. Aku takpe! Malam ni tido bilik mak aku! Hahhaa


K cite dah start. Cite ni betol-betol terjadi. 
Tahun lepas, aku duduk asrama. Dekat Perak. Sekolah Khir Johari. Tahun lepaskan form3, so macam PMR kan. Hahha macam konon. Memang PMR kan, parents suruh ah duduk sana konon-konon boleh lah jadi pandai. Padahal sama je -_- Kk dah!


Korang tahu Dom? Tahu tak? Haish taktau jugak. Jap. Bagi korang gambar. 



Dah tau dah? Okay. Kantil aku masuk je pintu tepi tu, katil aku lah. Yang bawah punya. 
Kalau korang nak tau, kalau korang nak tau lah kan ahhaha kipas dalam tu dia lekatkan dekat atas. Bukan atas tengah-tengah tu. Kipas yg dia bagi salam kanan, salam kiri tu. Tau kan? Jgn cakap taktau plak doh. Pergi tnya mak kau sekarang! Okay dah tau? Bagus-bgus. (Asal serious sangat aku ni -_-)

Kawan aku, Syahinda. Dia punya tempat dekat atas. Memang syok habis ah bila tido, kipas menghala dekat dia. Macam babi tido nyenyak gila! Mana adil! Pengetua kedekuttttt. -___- Okay pastu kan.
Satu hari ni, aku macam malas ah tdo dekat kantil aku. So plan ah tukar tempat jap dengan Syahindah. Dia tido kantil aku, aku tido kantil dia. Kantil dia bersambung jadi dua. Dua bawah, dua atas. Tapi dlm gmbr atas ni, dia punya kantil satu-satu-satu-satu. Kantil Syahindah tu, sebelah kantil aku je. Okay dah start da ni. Get ready guys!!!!!!! Eceh aku plak excited.

Masa tu, aku tengah letih gila. Sumpah letih gila mcm sial xleh nak lompat sana-sini. Pastu aku pon tido ah atas kantil Syahindah tu. Sebelah aku, akak Ain. Senior form5. Dia pon tengah tido. Pastu, semua dah tutup lampu sebab dah pukul12 malam. 

Bila tengah syok tido tu.............................................................................................................
Kak Ain tetibe bangun mengejut!!! Dia terus macam kejut aku. "Sab sab, bangun!" Aku dengan letihnye dia suruh aku bangun!? Memang tak ah cite dia!!! Aku dah dapat kipas ni syok tido senang-senang plak nak suruh aku bangun! Pahal doh aku ni, lepak ah. -.- Kak Ain pon pergi turun dari kantil dia, pergi dekat Kak Anun, kawan dia. Dia cerita la blablablablablabla, tak buka lampu pon. Aku sambung ah tido, mcm buat dont know je. Yelah. Kalau korang pon ngntok gila babi penat mcm sial tido je ah. Then kawan aku Syahindah, Aimi and Syifa. Diorang suruh aku turun..... Aku cakap taknak ah. Apahal plak suruh aku turun? Kalau mak kau tido ke? Haaaaaa panas betol. hahaha masa tu plak aku sakit tekak, suara pon macam bodoh je serak. Bila aku dah degil taknak turun..aku jerit lah dekat dorng "Taknak ah!!" , pastu dorang ingat aku kena rasuk -_- sebab suara aku serak. Hahhaha bodoh gila. Aimi sampai mencarut-carut tahap kiwak punya la aku cakap dengan kau wey! Kalah aku. :O Fuuhh aku pn turun lah, tak sanggup nak dengar dia membebel sesorang, kesian plak aku tengok. Pastu masa aku turun tu..

Aimi: Nah selimut, tido sebelah aku. Pastu baca Ayat kursi.
Aku: Haaaaaaaaaa asal dgn kak ain?
Aimi: Esok aku cite. Dah tido.

Aku pon tido ah lps baca beberapa surah. 
Esok pagi................................

6.15
Lokasi: Bilik mandi

Semua tengah gossip-gossip pasal semalam. Buat bodoh lah. Then naik ah Dom.
Masa solat subuh tu, maksud aku, aku tengah solat subuh tu. Budak dom aku semua kumpul ramai-ramai. Then lepas dah hbs bagi salam semua. Pergi ah join dorang...

Aku: Wey apahal ni? Cam gempak je cite!
Syahin: Pasal semalam ah.
Aku: Pasal apa? :D (excited gila)
Aimi: Pasal aku suruh kau turun bawah lah ngek. -_-
Kak Ain: Haaaa. Ingat tak kak Ain tiba-tibe bangun pastu kejut Sab tu?
Semua: Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. 
Kak Ain: Hm kak Ain masa tu tido. Masa tengah tido tu. Akak toleh kiri, pastu Sab tanya akak.." Kak Ain, Sab nak peluk kak Ain boleh tak? Sab takut....." Kak Ain pon bagi lah Sab peluk. 
Aku: Bila masa Sab peluk akak!? 
Kak Ain: Dengar lah dulu. Lepas tu. Sab peluk akak. Peluk punya peluk, tibe-tibe Sab peluk kuat gila. Erat gila. Sampai kak Ain tak boleh bernafas. Kak Ain macam nampak "benda" tu besar gilaaaaaaaaa, hitaaaaaaaaaaaaaaaaaam. Kak Ain terkejut ah! Baca ayat kursi semua, still tak boleh lepaskan. Bila kak Ain dah baca smpai habis, baru boleh bangun. Sebab tu kak Ain bangun ttbe lps tu terus keju Sab tu!
Aku: Errrrrrrrr..........................(cuak)
Ita: Haiyoo kak Sab. Lepas ni dia kacau kak Sab tido........
Aku: Woi babi mana ada ah! Balik rumah ah macam ni!

Masa tu aku dah caci hina carut semua! Benda tu jadi aku wey!!!!!!!!!! Jadi aku!!!!!!!! Peh famous sial smpai nak jadi aku ahhaahhah!!!! xD
Haaaaa cam tu ah kisah dia. Neeh tak balik rumah pon. Bila dengar tu macam "heh?" Bajet sial aku! Hahha kang kena betol-betol padan muka. Sebab macam dah biasa. Jadi, penganjaran pasal ni ialah, janganlah kita memandang remeh-temeh tentang hal ini. Alhamdulillah, sedikit sebanyak pengalaman tersebut membuka minda aku untuk lebih mengagumi ciptaan Allah yang Maha Kuasa. *Insaf insaf*

Tu jela cite dia. Banyak lagi ah sebenarnya! Hhhhahaha dah penat. Bye! Assalamualaikum.